Ρόλος εκπαιδευτικού
Η μέθοδος «μαθαίνω έξυπνα» αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες, που μπορεί να συναντήσει ο Εκπαιδευτικός καθώς και τις απαιτήσεις που πρέπει να καλύψει, παρέχει ολοκληρωμένη επιμόρφωση, καθοδήγηση και τεχνική υποστήριξη στον εκπαιδευτικό για να μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στο σημαντικό έργο του.
Ο Εκπαιδευτικός που στελεχώνει τα Κέντρα Μελέτης και εργάζεται για την υλοποίηση της μεθόδου «μαθαίνω έξυπνα» οφείλει:
- να έχει συναίσθηση του ρόλου και του έργου του,
- να αγαπά το επάγγελμά του,
- να είναι επιστημονικά καταρτισμένος (να κατέχει, δηλαδή, γνώσεις από διάφορα επιστημονικά πεδία όπως ψυχολογία του παιδιού, εξελικτική ψυχολογία, κ.ά).
Ο Εκπαιδευτικός ως Παιδαγωγός είναι απαραίτητο να συνδυάζει τα εξής χαρακτηριστικά της προσωπικότητας:
- ικανότητα λήψης πρωτοβουλιών
- ευγένεια
- υπομονή και επιμονή
- καταδεκτικότητα
- ειλικρίνεια
- αντικειμενικότητα
- κοινωνικότητα
- δικαιοσύνη
- αισιοδοξία
- ενθουσιασμός
- κέφι, χιούμορ και κυρίως
- σεβασμό στα δικαιώματα του παιδιού και γενικότερα αγάπη προς το παιδί.
“Η μεγαλύτερη επιτυχία ενός δασκάλου είναι να μπορέσει να πει: Τα παιδιά πλέον εργάζονται σαν να μην υπάρχω ανάμεσά τους”
Όραμά του Εκπαιδευτικού, που εφαρμόζει τη μέθοδο «μαθαίνω έξυπνα», είναι να διδάξει τρόπους αποτελεσματικής μελέτης και αυτονομίας στους μαθητές!
Ο ρόλος του είναι:
- Καθοδηγητικός
- Ενθαρρυντικός
- Συμβουλευτικός
- Υπεύθυνος
Οι αρμοδιότητες του είναι:
- να σχεδιάσει το εξατομικευμένο πρόγραμμα μελέτης βάσει του μαθησιακού προφίλ του μαθητή,
- να διδάσκει τεχνικές- στρατηγικές μάθησης υποστηρίζοντας τον μαθητή στην καθημερινή του προσπάθεια για να μάθει να μελετά με τον τρόπο που του ταιριάζει,
- να μαθαίνει το παιδί (ιδίως στις πρώτες τάξεις του δημοτικού) και τον έφηβο να οργανώνει τη μελέτη του ώστε να είναι αποδοτική και όσο το δυνατόν λιγότερο κουραστική,
- να βοηθά το μαθητή να θέτει μαθησιακούς στόχους και να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του,
- να ενθαρρύνει τη θετική συμπεριφορά του μαθητή μέσω του συστήματος επιβράβευσης που παρέχει η μέθοδος «μαθαίνω έξυπνα»,
- να ελέγχει καθημερινά και συστηματικά την εξέλιξη των μαθητών,
- να υποστηρίζει ψυχολογικά τους μαθητές με αποτέλεσμα τη μείωση του άγχους και την καλύτερη ισορροπία μεταξύ μελέτης, ξεκούρασης και ψυχαγωγίας,
- να ενημερώνει συμβουλευτικά τους γονείς για την σχολική πορεία των μαθητών,
- να αντιμετωπίζει τυχόν μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν οι μαθητές και κυρίως
- να κάνει την πορεία προς τη γνώση και τη μάθηση μια ευχάριστη διαδικασία, αναγνωρίζοντας και γιορτάζοντας την διαφορετικότητα του κάθε μαθητή.